2019

Claus Hein overtager posten son direktør efter Henrik Biilmann. Claus Hein har tidligere været Product- og Category Manager i COOP samt Purchasing Director i Salling Group. Desuden har han fungeret som Market Manager og salgsdirektør i Danish Crown Pork – og senest Vice President Sales Nordic i Danish Crown Beef.

2017
Friland kan fejre jubilæum: Man har drevet og videreudviklet dyrevelfærden og økologien igennem 25 år. Friland bliver organiseret under Tulip Food Company – stadig som et selvstændigt selskab.

2016
Friland sætter økologien FRI. Med selskabets hidtil største nationale kampagne for økologi cementerer Friland sin position som landets største producent af økologisk kød.  Hjem-Is bliver en ny salgskanal for Friland. Friland slutter året af med for andet år i træk at kunne fejre en omsætningsrekord, da omsætningen runder 800 mio. kroner.  

2015
Friland kommer ud med endnu et rekordhøjt omsætningsresultat på 710 mio. kr. Peter Fallesen Ravn afløser Bjarne Møller som bestyrelsesformand for Friland. Frilandsgris fra Coop bliver lanceret i Fakta og i samarbejde med Meny kæden lanceres event-konceptet Hedemarkens FRILANDSGRIS®. I 2016 skiftede konceptet navn til Friland Markgris

2014
Friland efterlyser flere økologiske grise, da efterspørgslen overstiger udbuddet. Frilandsgris fra Coop bliver introduceret i Kvickly.

2013
Friland får ny direktør. Henrik Biilmann overtager stolen fra Karsten Dejbjerg.

2011
Friland passerer for første gang en omsætning på en halv milliard kroner. Takket være eksporten til Australien er eksporten af Frilandsgris ved at overhale hjemmemarkedssalget.

2009
Virksomheden flytter sin administration fra Skive til Danish Crowns hovedkontor i Randers.

2006
Friland køber den økologiske kødvirksomhed J. Hansen Vermarktungsgesellschaft mbH, som bliver Frilands eksportselskab for Tyskland og flere andre europæiske markeder.

2005
Eksporten har stigende betydning. Det økologiske svinekød ”trækker læsset” på eksportmarkederne, hvor især lande som England, Tyskland og Italien viser interesse. Derudover er der også takket være samspillet med Danish Crown blevet åbnet op for andre eksportmarkeder som USA, Japan og Sydkorea.

2004
På grund af manglende efterspørgsel trækkes økologisk lam og Friland Hereford ud af sortiment.

2001
Friland Food A/S blev til Friland A/S.

2000
I samarbejde med Hereford Foreningen bliver der udarbejdet et koncept til mærkevaren Friland Hereford®, der bliver lanceret i slutningen af året.

1999
Friland Food A/S blev en del af Danish Crown koncernen. Hermed er vejen banet for et større spillerum på eksportmarkederne. Det er især det økologiske svinekød, der er interesse for på eksportmarkederne.

1997
Debatten om eksport af tremmekalve til Holland sætter dagsorden i medierne, og Friland Food beslutter sig for at lancere danske kalve under varemærket Den Frie Kalv®.

1996
I samarbejde med FDB bliver der i løbet af 1996 udviklet et sortiment af økologisk, detailpakket kød, og det sætter for alvor fart på afsætningen af det økologiske kød.

1995
Sortiment og kundekreds udvides. Et solidt fodfæste på hjemmemarkedet samt et ønske om at kunne videreforædle det økologiske kød gør at Friland Food A/S  opretter egen forædlingsvirksomhed, Salling Kød ApS. Forventningerne til forædlede, økologiske kødprodukter bliver dog slet ikke indfriet, og Salling Kød ApS bliver hurtigt solgt fra. Dette er også året, hvor Friland Food A/S indleder samarbejde med producenter af Limousine og Angus kødkvæg.

1994
Den første store detailkæde bliver fast aftager af Frilandsgris®, og det satte sit positive præg på selskabets årsregnskab.

1993
Friland Food A/S går i betalingsstandsning, men bliver reetableret uden Frilandskyllingerne i sortimentet.

1992
Producenterne af Frilandsgris ønsker at skabe et alternativ til den traditionelle, intensive svineproduktion: Smågrisene skal fødes i hytter på friland og hele produktionen skal sikre, at grisene havde den bedst mulige opvækst med fokus på dyrevelfærd og grisenes naturlige adfærd. I samarbejde med Dyrenes Beskyttelse udarbejder Friland Food A/S et produktionskoncept for Frilandsgris. Konceptet sikrer grisenes velfærd og tilgodeser dyrenes naturlige adfærd.

Frilandsgrise der bliver produceret efter dette koncept får tildelt Dyrenes Beskyttelses anbefaling, og varemærket FRILANDS® er skabt. Samme år bliver sortimentet udvidet til også at omfatte Frilandskyllinger.

1989
Et samarbejde mellem FDB, Danske Slagterier og en gruppe af økologiske landmænd indledes for at markedsføre økologisk kød i FDB’s butikker. Samarbejdet bryder dog sammen og de økologiske landmænd står uden afsætningskanal. Derfor danner de afsætningsselskabaet Økokød AmbA med Karsten Dejbjerg Kristensen som direktør. De økologiske kødproducenter kommer i kontakt med en gruppe producenter af Frilandsgris. Begge grupper har behov for en afsætningskanal for deres produkter – og sammen danner de i 1992 selskabet Friland Food A/S.