Helle, Jesper og Jakob er navnene på de tre landmænd, der har hovedrollerne i den netop lancerede kampagne fra Friland Økologi. De tre pryder en lang række digitale medier og out of home platforme de næste fire uger. 

- Vi har et godt overblik over, hvilke platforme vi skal sigte mod for at ramme vores målgruppe. Vi er tilstede på Facebook, Instagram, YouTube, busbagender i de større byer for at nævne et par stykke, siger Maria Bast, der er Marketing Manager hos Friland. 

Fotostilen på kampagnen er den samme som i forårets kampagne, hvor landmændene er frontpersoner og med en selfiestil byder folk indenfor på gården. Men hvor det i foråret var kreaturleverandørerne er det denne gang griseleverandørernes tur til at have fokus, men dette er dog ikke det eneste punkt, hvor kampagnen skiller sig ud. 

- Vi har længe arbejdet med dyrevelfærden i vores kampagner, men som en del af Frilands kommunikationsrejse begynder vi nu at skrue mere op for natur, miljø og biodiversitet. Vi ved, det er noget, danskerne i stigende grad interessere sig for, og når økologien bidrager positivt til netop natur, miljø og biodiversitet, skal vi selvfølgelig ud med det budskab, siger hun. 

Men som altid er der et lille gimmick i ærmet, og det er blevet udviklet i tæt samarbejde med en ny samarbejdspartner. 

- Henover sommeren havde vi stor succes med at udleje en luksusgrisehytte til overnatninger hos den økologiske leverandør Jesper Adler. Det har vi valgt at bruge i kampagnen, så sammen med influenceren Mattias Hundebøll, har vi lavet en film, der giver folk mulighed for at vinde et ophold i hytten i efterårsferien, siger Kasper Frank Christensen, der er Communication Manager hos Friland. 

Herunder kan man finde de fire “hero-film” fra kampagnen, der dog også består af en række kortere versioner, der er optimerede til de forskellige platforme.